GMB, belangrijker dan je website.

pin op kaart
14
Oct
2020

Wat ga je doen nu je zaak (opnieuw) gedwongen dicht gaat voor een tijdje? Nieuwe concepten bedenken, wel of juist geen reclame maken of je online presentie verbeteren? Of is dit het moment dat je besluit helemaal te stoppen, omdat je de komende periode zonder inkomsten niet kunt overbruggen?

Hoe dan ook, het zijn moeilijke tijden voor veel ondernemers met veel stress.

Maar ook een tijd die je kunt gebruiken om je bedrijf online beter op de kaart te zetten.

En omdat je geen bakken met geld kunt/wilt uitgeven aan allerlei advertentiecampagnes is Google Mijn Bedrijf (GMB) een goed alternatief.

GMB

Misschien heb je hier ooit in het verleden al eens iets aan gedaan, maar daar bleef het ook bij. En dat is jammer want je maakt dan geen gebruik van één van de belangrijkste lokale online promotie middelen. En omdat veel van je concurrenten dit niet doen, is dit je kans om een voorsprong te nemen.

GMB is namelijk uitgegroeid tot één van de belangrijkste lokale promotie kanalen voor je bedrijf. Belangrijker zelfs dan je website! En niet omdat Google ondernemers een warm hart toedraagt, maar omdat ze hun klanten, de mensen die zoeken via Google, zo goed mogelijk van dienst willen zijn. Die moeten snel vinden wat ze zoeken.

Hoe dit werkt?

Zoals je misschien wel weet zoeken de meeste mensen tegenwoordig via hun mobiele telefoon. Vooral onderweg, als ze iets zoeken, kijken op hun mobiel. Ze tikken, of spreken, hun zoekopdracht in hun mobiel en verwachten dan de juiste resultaten. En wat laat Google het eerste zien? Een betaalde advertentie en vlak daaronder vaak de Local Pack.

Local Pack.

Dit is een blokje info bovenaan de zoekpagina met drie bedrijven waarvan Google denkt dat je daarna op zoek bent!

Ben je bijvoorbeeld op zoek naar schoenen, dan is de kans groot dat schoenwinkels bij jouw in de buurt, dus waar je je op dat moment bevindt, vertoont worden in dit blokje info. De kans dat een zoeker op één van de drie resultaten zal klikken is dan groot. Doet de zoeker dit dan wordt die naar het GMB account van dit bedrijf gestuurd. Daar krijgt hij/zij te zien wat de ondernemer daar allemaal heeft opgezet.

Is dit interessant voor je bezoeker dan zal die verder klikken, je aanbiedingen lezen en je productfoto's bekijken. Allemaal in GMB, zonder ooit je 'echte' website te bezoeken. En als het hem/haar wat lijkt, je zaak gaan bezoeken voor een aankoop.

Waar scoor je goed in je omgeving?

Omdat wat weergegeven wordt in de Local Pack o.a. afhankelijk is van waar je je bevindt op het moment van zoeken, je nooit precies weet wat je positie is in deze top drie.

Je kunt natuurlijk rondgaan met je mobiel en overal in de omgeving van je bedrijf dit gaan uittesten, maar dat wordt ondanks de tijd die je nu hebt, toch een hele onderneming.

Sta ik op deze plek in de top drie?

Wil je weten op welke zoekwoorden jij gevonden wordt in de buurt van je bedrijf, naam dan contact met mij op. Ik kan dit actueel voor je uitzoeken en je laten zien in een duidelijk rapport. Je weet dan waar je aan toe bent, wie je directe concurrenten zijn en/of waar je aan moet gaan werken. Want weten is ook hier meten!    

Mijn zichtbaarheid in Google Maps voor Winterswijk

Wil je dus geen klanten mislopen omdat je niet present bent in de Local Pack? Dan is dit het moment daar iets aan te gaan doen.

zoom icon
Plan een ZOOM afspraak